Hyundai Merchant Marine trår til i konkurs-kaoset

Hyundai Merchant Marine oppretter ekstra seilinger for å få unna deler av varepartiene som har strandet utenfor havnene på Hanjin Shippings konkursrammede flåte. 

Hyundai Merchant Marine oppretter ekstra seilinger for å få unna deler av varepartiene som har strandet utenfor havnene på Hanjin Shippings konkursrammede flåte.
Næringsliv
Etter at Hanjin Shipping mistet kreditorenes tålmodighet og rundt månedsskiftet måtte levere inn konkursbegjæring, har skipene til containerrederiet som med en 2,9 prosents markedsandel er verdens 7. største, blitt liggende strandet til sjøs. Det er få, om noen, havner som tar imot rederiets båter. - Havnene vil ikke ha disse skipene fordi de er nervøse for at de ikke vil få betalt havneavgifter og andre gebyrer, sier direktør Rahul Kapoor i det Singapore-baserte Drewry Financial Research Services til . Resultatet er at varer for hele 14 milliarder dollar som ligger fast på Hanjins skip.LG og Samsung er blant selskapene som er hardt rammet.Nå melder Bloomberg at Hyundai Merchant Marine planlegger 13 ekstra seilinger til Europa og USA for å ta unna deler av varepartiene som har hopet seg opp.NB: Trykk play i videoruten øverst dersom ikke avspillingen starter automatisk.