<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Sender brannsikre returpakker til kundene

Samsung har begynt å sende brannsikre returpakker til sine kunder slik at de kan returnere smarttelefonen Galaxy Note 7 uten at det er fare for brann eller eksplosjoner.

    Publisert 12. okt. 2016 kl. 13.08
    Oppdatert 12. okt. 2016 klokken 13.09
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 179 ord

    Den sørkoreanske elektronikkgiganten har fått flere bekymringsfulle meldinger om at telefonens batteri har tatt fyr eller eksplodert.Tirsdag varslet selskapet at det stanser alt salg og produksjon av det som er dets nyeste modell. Meldingen førte til at selskapets aksjeverdi raste med 8 prosent, og onsdag kom beskjeden om at overskuddet i tredje kvartal ligger an til å bli 33,3 prosent lavere enn tidligere anslag.For en drøy måned siden tilbakekalte Samsung 2,5 millioner smarttelefoner som følge av problemene. Nå må altså kundene sende fra seg mobilene sine igjen. Det dreier seg om 1,5 millioner enheter, hvorav noen er kundenes førstekjøp, mens andre er erstatninger som er sendt ut for de 2,5 millionene som først ble tilbakekalt. De fleste er solgt i USA og Sør-Korea.Returpakkene vil være utstyrt med forhåndsbetalt porto. En instruksjonsvideo om hvordan telefonene skal pakkes, er allerede lagt ut på You Tube.Selskapet regner med et overskudd på 4,6 billioner won, cirka 33,5 milliarder kroner, i tredje kvartal. Det tidligere anslaget, som kom så sent som i forrige uke, var på 7,8 billioner won, cirka 57 milliarder kroner. (©NTB)