<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Håver inn på strikkejakker

Midthjell bygget i sin tid opp kosmetikkonsernet Dermagruppen. I 2013 kjøpte hun seg opp til 100 prosent eierskap i Dale og snudde underskudd til overskudd.

Publisert 30. juni 2017
Oppdatert 30. juni 2017
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 174 ord
Hilde Midthjell - Foto:Eivind Yggeseth/Finansavisen

– Mens vi før vurderte å møte konkurransen ved å selge billigere, legger vi nå mer vekt på kvalitet, perfeksjonering av designene og å legge til eksklusive detaljer som gjør at plaggene er verd et høyere prisnivå, forteller Dale-sjefen til DN.Etter å ha gått omtrent i null på driften i 2012 og 2013, steg driftsresultatet til seks millioner kroner i 2014, 18 millioner kroner i 2015, og 23 millioner kroner i 2016. – Forhåndsordrene viser at vi kommer til å få et veldig godt år i år også, sier Midthjell til DN, som regner med bedre resultater i år enn i 2016.Satser på dyre strikkejakker– Salget av dyrere produkter øker, og dermed øker resultatene, sier Midthjell til DN.Bestselgeren er jakken Christiania til 2999 kroner. I fjor ble det solgt 7151 slike jakker, som betyr at jakken har skaffet Dale over 21,4 millioner kroner i inntekter.  – Selger vi et plagg til 3000, sitter vi igjen med cirka 1500 brutto. Det skal selges mange pannebånd til 300 for å tjene det samme, sier Midthjell til DN.