I juni gikk det for aller første gang flere kroner til å betale for annonseplass på internett enn på TV, viser tall fra Mediebyråforeningen.– Når dette nå skjer, er det VGTV som gjelder. VG har tatt posisjonen i det norske markedet. Nå får vi igjen for satsingen, de store investeringene og tålmodigheten fra eierne vi har hatt gjennom årene med underskudd, sier redaksjonssjef Rolf Sønstelie i VGTV ifølge .VG satset i 2014 hardt på videoinnhold, ved å skille ut VGTV i et eget selskap. Men VGTV-satsingen har vært et tapssluk for mediehuset. Siden oppstarten har VGTV gått totalt 196 millioner kroner i minus, før skatt. I 2016 reduserte imidlertid selskapet underskuddet med 20 millioner kroner opp fra 2015.Vanskeligheter med å få plass til annonsene på tradisjonell TV, har nå ført til et uventet oppsving for annonseringen på internett i juni.(©NTB)