GreenMobility sikter mot å være etablert i 20 byer i løpet av 2021. En av byene på listen er Oslo. Danskene er derfor på jakt etter en partner som vil være med på satsingen i den norske hovedstaden, skriver Dagsavisen.– Basert på vår innledende undersøkelse av Oslo, hvor vi ser på befolkning, befolkningstetthet og areal, vurderer vi at 400 biler i utgangspunktet vil være passende, sier Michelle Barosin i GreenMobility. Det er like mange biler som selskapet i dag har på veien i København.For et par måneder siden snakket Oslo Frp varmt om den typen korttidsutleie, og transportpolitisk talsmann Tommy Skjervold sammenlignet det med den populære ordningen med bysykler.– Bybiler kan være med på å redusere innbyggernes behov for egen bil, påpekte partikollega Morten Stordalen, som er samferdselspolitisk talsmann på nasjonalt plan.Miljø- og samferdselsbyråd Lan Marie Berg fra De Grønne ønsker GreenMobility og andre lignende initiativ velkommen til Oslo.– For byrådet er bildeling og nullutslippskjøretøyer fremtiden, og dette høres spennende ut.(©NTB