<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Sjokoladereklame felt i bransjeutvalg

En butikkoppstilling med forskjellige Mars-sjokolader hos Rema 1000 er felt i Matbransjens Faglige Utvalg (MFU). Utvalget mener reklamen var rettet mot barn.

    Publisert 1. feb. 2018 kl. 06.26
    Oppdatert 1. feb. 2018 klokken 06.27
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 101 ord
    Foto: scanpix

    Den lille sjokoladehyllen var plassert ut i Rema 1000-butikker i forbindelse med halloween og viste blant annet bilde av et skummelt gresskarhode som var pakket inn i spindelvev. MFU slår fast at dette bidro til å «dramatisere oppstillingen, for å skape oppmerksomhet».– MFUs vedtak ga klager rett i at Mars' bruk av virkemidler er markedsføring særlig rettet til barn. MFUs vedtak ga imidlertid ikke klager rett i at kampanjen er uaktsom overfor ungdom, heter det i en pressemelding.Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) ble etablert i 2013 for å sikre at markedsføring av visse typer mat og drikke til barn er innenfor bransjens retningslinjer.(©NTB)