<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Ny millionavtale skal løfte kvinnefotballen

Coop åpner lommeboka og blir hovedsponsor av Toppserien ut 2019. 

Publisert 21. mars 2018
Oppdatert 21. mars 2018
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 196 ord

- Vi er utrolig stolte av at Coop blir en av hovedsamarbeidspartnere til Toppserien. Å kunne presentere en slik nyhet for klubbene våre nå rett før sesongstart gir ekstra energi. Dette viser igjen at kvinnefotballen er et produkt som mange har tro på. Det betyr mye, sier Hege Jørgensen, daglig leder for serieforeningen for kvinnefotball.Sponsoravtalen har en varighet ut 2019 med opsjon på ytterligere to år. Partene vil ikke oppgi prisen på avtalen, men opplyser det er en millionavtale. - Fellesskapet står sterkt hos oss begge, noe som vi kommer til å bygge samarbeidet på. Vi gleder oss veldig til å utvikle kvinnefotballen videre sammen med Coop og de øvrige samarbeidspartnerne som vi nå har fått på plass. Vi går en spennende tid i møte.Coop er fra før hovedsponsor for Eliteserien i fotball, ved siden av å være samarbeidspartner til Norsk toppfotball og delpartner til Obos-ligaen. Nå toppes fotballsatsingen ved at Coop bli hovedsponsor for den øverste divisjonen i kvinnefotballen.- Fotball er folkesport nummer én for både stor og små, og vi er stolte av å være med å utvikle norsk bredde- og toppfotball i årene som kommer, sier konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA.