<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

14 mobiltilbydere må endre markedsføring etter tilsyn

Totalt 14 tilbydere av mobiltjenester må endre måten de markedsfører seg på etter å ha blitt gransket av Forbrukertilsynet. Tilbyderne gir ikke nok informasjon.

    Publisert 18. juli 2018 kl. 05.38
    Oppdatert 30. aug. 2019 klokken 00.58
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 137 ord

    Det er den harde dommen fra Forbrukertilsynet, som nå har gitt mobilselskapene frist til 3. september med å legge fram endringer.«Tilsynet avdekket at det er et gjennomgående problem at tilbyderne ikke har god nok informasjon om hva som ikke er inkludert i abonnementet», heter det i en pressemelding.Blant annet er det få av tilbyderne som informerer godt nok om at «roam like home» – som går ut på at forbrukeren kan bruke mobildata på samme vilkår som hjemme i Norge – ikke gjelder når man bruker mobildata på fly og skip, mener forvaltningsorganet.– Informasjon som dette må komme tydelig fram i markedsføringen, slik at forbrukeren slipper en uforventet høy mobilregning etter ferien, sier nestleder Bente Øverli i Forbrukertilsynet.Tilsynet, som ble gjennomført i samarbeid med 22 andre europeiske land tidligere i år, tok for seg markedsføringen på mobilselskapenes hjemmesider.(©NTB)