<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Det er mer akseptert å prøve å lure folk

Hilde Midthjell forteller at det er helt vanlig at folk prøver seg litt og lyver.

Publisert 26. des. 2018
Oppdatert 26. des. 2018
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 181 ord
Hilde Midthjell - Foto: Finansavisen

Hilde Midthjell (58) har bygget opp et stort kosmetikkfirma og gjort klesprodusenten Dale of Norway til en av landets mest lønnsomme tekstilbedrifter. Hun har også merket et stemningsskifte i næringslivet, skriver DN.- Det er blitt mer akseptert å prøve å lure folk enn det var før, sier Midthjell til avisen.- Redeligheten er blitt vesentlig verre. Det er blitt mer vanlig å vri på informasjonen og ikke gi fullstendig informasjon. Det er blitt mer akseptert å prøve seg og gå over grensen og lure folk, og så lenger man vinner, virker det som om det er greit, sier hun videre.Hun forteller til avisen at hun har opplevd folk som lyver under forhandlinger, ikke forholder seg til avtaler, advokater som feilinformerer eller er inhabile eller at det dukker opp ting i skriftlige avtaler som ikke er blitt sagt.- Før ble folk flaue hvis de ble tatt i å lyve. Nå er det vanlig at folk prøver seg litt. Vrir på ting, legger på, lover mer enn de kan holde. Og de blir ikke flaue engang når de blir tatt i løgn, sier hun til avisen.