<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- AF Gruppen vil være like attraktive for begge kjønn

AF gruppen har en kvinneandel på under 10 prosent. Nå skal dette endres, og slik vil konsernsjef Morten Grongstad gjøre det.

    Publisert 3. feb. 2019 kl. 11.25
    Oppdatert 3. feb. 2019 klokken 12.25
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 220 ord
    Gjest: Morten Grongstad AF Gruppen
    03.02.2019Gjest: Morten Grongstad AF Gruppen

    For å sikre fremtidig konkurransekraft skal konsernsjef Morten Grongstad i AF Gruppen nå øke kvinneandelen i selskapet.Selskapet skal øke kvinneandelen fra 9 prosent til 20 prosent, og må derfor ansette 500 nye kvinner, skrev Finansavisen 23. januar.- Det er jo sånn i vår bransje at vi lever av og med flinke folk og ikke maskiner og betong, til tross for at det er vi bygger med når vi gjør våre prosjekter. Og det å få tak i de aller flinkeste det har vært vår misjon alltid, og vi bruker i denne sammenhengen de beste folkene, for å stadfeste at det er en business som handler om folk. Og så er det sånn at det hvis vi skuer frem i tid så er jeg helt sikker på at om 5 til 10 år så er ikke det beste selskapet i vår bransje et selskap med ni prosent kvinner, sier han til Hegnar.noHan legger til at talentrekken er 50/50 fordelt mellom kvinner og menn, og at det er mange kvinner som søker utdanningsretninger som er relevant for AF Gruppen - ingeniør og økonomi.- Vi må være attraktive for begge kjønn for å lykkes med å bli det beste selskapet, sier han.- Men hva sier de 3.800 mennene i selskapet til det?Hør svaret på det og hele intervjuet med Morten Grongstad på HegnarPodden