SAS bryter samarbeid med Innovasjon Norge

SAS dropper sin rolle i PR-kampanjen om Sommarøy i Troms etter at Innovasjon Norge denne uka gjorde det kjent at det var de som sto bak kampanjen.

Næringsliv

Historien om lille Sommarøy i Troms som skulle bli en «tidsløs sone i nord», har gått verden rundt. Men ideen om å knuse klokker og glemme tiden ble ikke til på et folkemøte organisert av en lokal primus motor. Det var Innovasjon Norge som sto bak og som brukte en halv million kroner på å få fart på fortellingen om de «tidløse» øyboerne, meldte NRK denne uka.– Det er beklagelig. Men innledningsvis har vi hele tiden hatt en forståelse av at dette var en genuin og sann historie fra Sommarøy som utgangspunkt, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS.Han sier flyselskapet har sett de kritiske kommentarene og hørt Innovasjon Norge sterkt beklage at det ikke var bekjentgjort hvem som var avsender av kampanjen.– I lys av det har vi besluttet å innstille vår del av kampanjen i felles forståelse med Innovasjon Norge, sier Johansen. Han forteller at SAS ennå ikke hadde startet arbeidet med det som skulle være selskapets rolle i kampanjen.Ifølge den danske avisen Politiken har også de besluttet å avslutte et samarbeid med Innovasjon Norge.(©NTB)

sas
Nyheter
Næringsliv