Telenor sender gode betalere fram i køen

Er du Telenor-kunde og ringer lite, havner du langt bak i køen når du trenger hjelp av en kundebehandler.

Personlig økonomi

Når du ringer et av Telenors kundesentre og får beskjed om å taste telefonnummeret ditt, er det for å gi deg en plass i køen. Det kommer fram i onsdagens utgave av Forbrukerinspektørene på NRK. Når du ringer et av Telenors kundesentre og får beskjed om å taste telefonnummeret ditt, er det for å gi deg en plass i køen. Det kommer fram i onsdagens utgave av Forbrukerinspektørene på NRK. Når det er kø, sorteres kundene etter hvor mye penger de legger igjen. De som ringer for mindre enn 500 kroner i måneden, havner bakerst.For tre år siden innførte Telenor noe de kalte «Pri 1». For en månedlig sum kunne man kjøpe seg fram i køen, men ordningen ble raskt droppet etter kritiske medieoppslag. Selskapet har ifølge NRK likevel gjennomført en skjult køordning.- Det er likt system for fasttelefon- og mobilkunder. Vi har ikke brukt det i annonsering, men journalister har spurt meg om dette tidligere og jeg har fortalt dem om det. Det er sånn sett ikke noe vi har hatt et sterkt ønske om å holde hemmelig, sier administrerende direktør for Telenor Kundeservice, Erik Helset. Direktør Erik Lund-Isaksen i Forbrukerrådet har liten sans for Telenors sortering.- Vi aksepterer at man kan ha forskjellige servicenivåer for forskjellige kundegrupper, men da kan det ikke være skjult slik at dem som blir nedprioritert ikke engang vet om at de blir det, sier Lund-Isaksen. (©NTB)

Nyheter
Teknologi