Dårlig vær er god butikk

Når det regner på værsyke østlendinger, drypper det på kjøpesentrene.

Regn og vind er knallvær for handelsbransjen på Østlandet. I juni økte omsetningen på kjøpesentrene i Oslo og omegn med rundt 6 prosent. Regn og vind er knallvær for handelsbransjen på Østlandet. I juni økte omsetningen på kjøpesentrene i Oslo og omegn med rundt 6 prosent. Kjøpesentrene i det lagt mer solrike nord har derimot ikke solgt mer i årets juni enn de gjorde i fjor, skriver Dagsavisen. IKEA på Furuset og Slependen i Oslo melder om en vekst på 15 prosent.- Regnværet de siste ukene har gjort oss hakket mer populære, sier kommunikasjonsrådgiver Frode Skage Ullebust i IKEA Norge.Steen & Strøm er også blant værvinnerne med en omsetningsvekst på 25 prosent i årets juni, sammenlignet med samme måned i fjor.- Formidabelt, sier magasinleder Geir Magne Talliksen ved Steen & Strøm i Oslo, som legger til at veksten fortsatte den første uka inn i juli måned. (©NTB)