Norske kremmere er uhøflige

Servicenivået er på full fart nedover i norske butikker, viser en ny undersøkelse fra Nye Fakta.

Utviklingen av servicen i norske butikker viser tilbakegang på de aller fleste av de ni parametrene selskapets hemmelige butikkontrollører måler. Det har gått gradvis nedover hvert halvår fra 2004. Utviklingen av servicen i norske butikker viser tilbakegang på de aller fleste av de ni parametrene selskapets hemmelige butikkontrollører måler. Det har gått gradvis nedover hvert halvår fra 2004. Vi må vente lenger, blir oftere oversett og møter stadig hyppigere nonchalante butikkansatte som er lite interessert i å selge, viser tallene fra Nye Fakta, som Dagens Næringsliv omtaler.- Vi får stadig mindre av de virkelig gode serviceopplevelsene. Vi trekker mer og mer inn mot de middelmådige opplevelsene. Noe så enkelt som hei og ha det kan øke servicenivået, sier salgssjef Lisbeth Mundheim Hofstad i Nye Fakta.Undersøkelsen viser at de ansatte i butikkene oftere mangler kunnskap om produktene de selger og kundens behov. Men verst av alt er kanskje at de ansatte ikke bryr seg heller.En forklaring på den sviktende servicen er at nordmenn i disse tider handler som gale uansett. (©NTB)