Lanserer Donald-blad for voksne lesere

Donald-opplaget har falt i mange år. Nå vil utgiveren gjenreise Donalds posisjon med et nytt Donald-blad for voksne.

Faksimile: Donald Duck & Co nr. 23. 7. juni 1977 – 30. årgang.
Personlig økonomi

Donald Duck & Co er en særdeles populær tegneserie her i landet. Bare finnene kjøper flere Donald-blader enn nordmenn. Bladet selger i underkant av 100.000 eksemplarer i uka, men det er bare halvparten av hva det var i toppåret 1986. Nå håper utgiveren Egmont å gjenreise Donalds posisjon med et nytt månedlig Donald-blad rettet mot voksne lesere.- Vi vil gjøre Donald tydeligere og mer aktuell, og vil fokusere på historiene. Donald har en plass i folks hverdag, og den plassen vil vi forsvare, sier sjefredaktør Svein Erik Søland i Egmont Serieforlaget til Dagens Næringsliv.70 prosent av alle Donald-lesere er over 11 år, og Søland understreker at det er viktig å holde på de voksne leserne.- Det er mange som henger med og har lest Donald siden de var unge, og som nå har barn de selv introduserer Donald for, sier han. (©NTB)

Nyheter
Personlig økonomi