Ni av ti finner seg ikke i dårlig service

Ni av ti nordmenn klager i ulike former på utførte tjenester som ikke står til forventningene.

Foto: Scanpix

Det viser en ny undersøkelseVi er heller ikke redde for å konfrontere leverandøren direkte. Hver andre nordmann uttrykker nemlig sin misnøye ansikt til ansikt overfor tjenesteleverandøren, viser en landsrepresentativ undersøkelse utført av Eniro på gulesider.no.- Myten om nordmenn som verken pruter eller klager står for fall. Behandler du ikke kundene dine slik de forventer, må du regne med å få høre det. Nye og lett tilgjengelige informasjonskanaler på nettet, hvor folk gjerne utveksler erfaringer knyttet til ulike tjenesteleverandører, gjør næringslivet ekstra sårbare når det gjelder mangelfull service, sier informasjonskonsulent i Eniro, Renate Morken.I undersøkelsen som ble utført på gulesider.no i juni blant 13.000 nordmenn, oppgir kun 10 prosent at de aldri klager på utførte tjenester som ikke har stått til forventningene. Av dem som klager ved dårlige opplevelser oppgir hele 50 prosent at de gjør dette ansikt-til-ansikt med leverandøren. 23 prosent ringer kundesenteret i etterkant, mens 14 prosent velger heller å advare andre i stedet for å ta direkte kontakt med leverandøren. (©NTB)