Ta med dine ansatte på reise

- Dersom man vil drive relasjonsbygging med ansatte finnes det ikke noe bedre enn å ta de med på en opplevelsesreise, sier Vidar Olsen i Explore Travel.

Publisert 30. mars 2011 kl. 14.22
Oppdatert 16. des. 2013 klokken 08.41
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 213 ord
Foto: Scanpix
Etter noen år med usikkerhet og tilbakeholdenhet ser Explore Travel nå en oppgang i markedet for firmareiser.- Utviklingen har vært meget positiv i 2010, etter en tid hvor usikkerhet, dårligere resultater og moral nok innvirket på bedriftenes handlekraft for den type aktiviteter. Budsjettet for innsolgte turer i 2011 ser meget bra ut, og gjensalgsprosenten viser at kundene våre er fornøyde, sier medeier og styreleder Vidar H. Olsen i Explore Travel.Reisemålene er mange, og svært forskjellig. Felles for alle er at de byr på store opplevelser for deltagerne. De fleste firmaarrangement har 3-4 dagers varighet, og går som oftest i Europa eller i Norge. I tillegg arrangerer Explore Travel firmaturer av lengre avstand og varighet, for eksempel til Cape Town, Dubai, New York og Florida.- Dersom man vil drive relasjonsbygging med ansatte, kunder eller andre forbindelser, finnes det ikke noe bedre enn å ta de med på en opplevelsesreise, avslutter Olsen.Av en totalomsetning i 2009 på 10 millioner arrangerte Explore Travel 13 firma- eller studieturer, med en omsetning på 2,35 millioner. I 2010 steg dette til 22 turer, med en omsetning på 4,26 millioner. Allerede per 1. januar 2011 var antallet innsolgte turer 16 stykker, med en omsetning på fem millioner.