Dette gir muligheter for leverandører som ikke får innpass hos de store kjedene.Deleier i gårdsbutikken Duggurd, Marianne Røed, sier til NRK at avtalen med Schibsted gir nye muligheter for en liten leverandør.– For oss har det vært en markedsføringskanal for å nå nye kunder. Vi kommer ikke til å begynne å lage mat, men vi leverer den gjerne, sier Røed.Administrerende direktør i Schibsted og Distribution Innovation, Tone Løyland, sier det for dem er viktig at de ikke stenger noen ute med sin morgenlevering.– Vi ønsker å kunne tilby tilsvarende tjenester rundt om i Norge. Vi ønsker ikke sende brød fra Oslo til Trondheim, men heller bruke lokale leverandører som utnytter denne muligheten, sier Løyland.Schibsted ser store muligheter med sine 4.000 avisbud i Oslo og Akershus. Administrerende direktør i Schibsted Distribusjon, Cathrine Laksfoss, sier det kommer til å bli en stor vekst i dagligvarelevering og matlevering.– Det er mange bransjer som kommer til å vokse, og netthandel er en megatrend, sier hun og legger til at det godt kan hende at Schibsted kan bli en av de store utfordrerne til dagligvarekjedene. (©NTB)