Nordea slår et slag for kundene

Nummeret til kundeservice går fra fem til åtte sifre.

Etter påtrykk fra kundene lanserer Nordea nå åttesifrede telefonnumre til kundeservice, går det frem av en pressemelding. - Vi skal være lette å nå, og så skal ikke kundene behøve å tenke på kroner og minutter når de spør om hjelp, sier leder for bankvirksomheten i Nordea Norge, John Sætre, i en kommentar.Et åttesifret nummer er billigere å ringe enn et femsifret nummer. Per november 2016 kostet det 1,99-3,11 kroner per minutt å ringe fra mobil til femsifrede nummer.Banken presiserer at det for dem som har inkluderte ringeminutter i abonnementet sitt i praksis ikke vil koste noe ekstra å ringe Nordea.- Femsifrede nummer ble implementert for at det skulle være enkelt for kundene å huske telefonnummeret når de skulle kontakte banken. Det er ingen forskjell kostnad- eller inntektsmessig for Nordea om det er et femsifret eller åttesifret nummer. Nordea tar ikke betalt når kundene ringer oss, det er det de ulike teleleverandørene som gjør. Det er likevel viktig for oss å lytte til tilbakemeldingene fra kundene, og å kunne tilby tjenester som etterspørres, sier Sætre.Fra og med i dag endres numrene fra 06001 til 23206001 for privatkunder og fra 06002 til 23206002 for bedriftskunder. De gamle numrene vil likevel virke i en periode fremover.