Forbrukertilliten (CCI) for Norge var 10,4 poeng i april etter en oppgang fra 9,2 i mars, viser en måling gjennomført av Opinion.Det er hele 14,4 poeng høyere enn for ett år siden, og ifølge undersøkelsen har ikke tilliten vært høyere siden juni 2011.
Opinio skriver at nordmenn ser lysere både egen og landets økonomi. 
Undersøkelsen viser at for andre måned på rad så er det flere som tror at arbeidsledigheten vil være lavere enn høyere om 12 måneder, samt flere som tror at landets økonomi vil være bedre enn dårligere om 12 måneder.- Denne måneden er det arbeidsledighetsindeksen som i størst grad påvirker den samlede forbrukertilliten. Nordmenns økte tro på arbeidsmarkedet reflekterer de fallende ledighetstallene til NAV. Nye tall fra NAV viser at ledigheten faller for femte måned på rad, sier Henrik Høidahl i Opinion i en kommentar.At forbrukerne har økt tillit til økonomien gjør at de også planlegger for innkjøp av større forbruksvarer. - Samtidig med at forbrukertillitsindeksen øker, øker kjøpsindeksen for tredje måned på rad, der husstandenes kjøp av større forbruksvarer, personbil, bolig eller fritidsbolig oppussing av bolig eller fritidsbolig kommende 12 måneder inngår. Kjøpsindeksen har ikke vært høyere siden mars 2013. Økt forbrukertillit utløser høyere kjøpsvilje, sier Høidahl.