I midten av februar ble fripoliseselskapet Silver satt under offentlig administrasjon. Nå jobbes det intenst med å finne løsninger for de 20.000 kundene, skriver Dagens Næringsliv.- Vi kan si det går fremover. Første fase har jo vært å få oversikt over boet, gå gjennom alle kontrakter, kutte kostnader, ta standpunkt til utbetaling av pensjoner – og nå jobber vi med å finne en løsning, sier advokat Sven Iver Steen, som sammen med de andre i administrasjonsstyret har neste rapporteringsdato til Finanstilsynet 17. mai.- Vi har snakket om alle løsninger, noen løsninger er tydeligere enn andre. Men det er riktig å underrette Finanstilsynet om dette først, sier Steen til avisen.I mars vedtok administrasjonsstyret å redusere pensjonsutbetalingene til Silver-kunder med 50 prosent. Mandag i påskeuken fikk kundene vite at dersom det utbetalte beløpet er for høyt, kan det bli snakk om å kreve tilbakebetaling fra kundene. - Det er to ting jeg vil si til det. Hva ytelsen til kunden til slutt blir, er avhengig av løsningsalternativene. Hvis selskapet skal drive videre som et gjensidig selskap (at kundene tar over som eiere), må det gjøres innhugg i kundenes midler, påpeker Steen.- Det andre er at det kommer an på hvilken metode man velger ved beregning av utbetalinger til kundene. Det er mange hensyn som må ivaretas. Kundene har forskjellige produkter, forskjellige tidshorisonter, forskjellige beregningsrenter. Noen vil få mer, andre mindre, men vi ønsker jo ikke at noen skal måtte betale tilbake, sier advokaten til DN.