<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kundene har talt: DNB til bunns igjen

Hørt det før?

    Publisert 30. sep. 2019 kl. 11.04
    Oppdatert 14. okt. 2020 klokken 09.28
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 159 ord
    TOMMELEN NED: DNB har Norges minst fornøyde bankkunder. Foto: NTB scanpix

    Sbanken har fortsatt Norges mest fornøyde bankkunder, viser den årlige kundetilfredshetsstudien EPSI Rating har gjort av bankbransjen.

    På en skala fra 0 til 100 holder banken seg oppunder 80.

    – Dette tilhører sjeldenhetene, men for Sbanken er det blitt normalen. Sbanken har hatt en kundetilfredshet på rundt 80 i alle årene banken har blitt målt, heter det i en pressemelding.

    I bunnen av listen er også ting som før: DNB har bransjens minst fornøyde kunder, med en poengscore på 66,2. 

    DNB-kundene forteller ifølge meldingen om mindre konkurransedyktige betingelser, og etterlyser bedre service og oppfølging.

    Selv om snittkunden er passe fornøyd med banken sin, avdekker studien store variasjoner. Hver fjerde privatkunde, eller ca 1.000.000 personer, er mer eller mindre misfornøyd med sin bank. Kundetilfredsheten er dermed på samme nivå i dag som for 10-15 år siden.

    EPSI-studien baserer seg på 3.900 dybdeintervjuer med privatpersoner og bedrifter over hele landet, og viser at kundetilfredsheten ligger på de samme nivåene som før.

    Pressemeldingen her.