Try, med reklameguru Kjetil Try i spissen, er Norges mest lønnsomme reklamebyrå, viser ny oversikt. Den gamle storheten Dinamo taper terreng, og er nå tredje størst - passert av en anonym bergenser, skriver Finansavisen.Landets ti største reklamebyråer/kommunikasjonshus økte byråinntekten med 16,5 prosent i 2007. En håndfull byråer opplevde resultatsvikt. Legger man sammen driftsresultatene, er lønnsomheten likevel forbedret fra 2006. Samlet driftsmargin i de ti største lyder på 11,3 prosent i 2007, mot 10,6 prosent året før.Det er imidertid selskapet Try som, for andre år på rad, kan smykke seg med tittelen «Norges mest lønnsomme byrå», tett fulgt av Schjærven. For mens Kjetil Try, krimforfatter, skuespiller på 80-tallet og Ingunn Yssens tidligere ektemann, og hans selskap avsluttet fjoråret med en driftsmargin på 31,5 prosent, kunne familieeide Schjærven vise til 30,9 prosent. Schjærven er åpenbart upåvirket av det de andre i bransjen kaller nedgangstider. Byrået har «alltid» levert gode resultater. Schjærven ble startet av ekteparet Marit og Stein Schjærven så tidlig som i 1962, og eies i dag av deres tre barn Ståle, Sivje og Leni. Kun ett år (i 1999) de siste ti årene har driftsmarginen havnet under ti prosent, skriver Finansavisen.Men marginer på rundt 30 prosent har snarere vært regelen enn unntaket de senere år. Adm. direktør Ståle Schjærven var bortreist mot slutten av uken, og var ikke tilgjengelig for kommentarer. Bennett er nummer ti på listen, med en byråinntekt på 36,9 millioner kroner. Trønderne leverer solide resultater, og fjoråret endte med en driftsmargin på 24 prosent.