Profilerte rådgivere fra PR-byråene First House og Zynk er hyret inn for å hjelpe TV2 i den opphetede konflikten med Telenors Canal Digital, skriver Dagens Næringsliv.Det store stridsspørsmålet mellom de to aktørene er hvor mye Telenor skal betale TV2 for å distribuere kanalen til sine kunder. Torsdag ble situasjonen ytterligere opphetet da TV2 bestemte seg for å trekke TV2 Sport fra Canal Digitals kanaltilbud.Rune Indrøy i TV2 sier til avisen de har et håp om å komme til enighet med Canal Digital, men ønsker ikke å svare på om de bruker eksterne rådgivere i konflikten. Han bekrefter likevel at de har engasjert medieavdelingen i First House.- De skal i samarbeid med oss systimatisere arbeidet med å tydeliggjøre TV2, og jobbe frem en strategisk historie om TV2s posisjon i det norske samfunnet. De skal også se litt på den betydningen vi har hatt i løpet av de siste 20 årene og jobbe med posisjoneringen vår mot offentligheten og storting, sier Indrøy til DN.