Eniro kjøper seg opp i Bloggerfy

Eniro kjøper seg opp til majoritetsaksjonær i ett av Nordens største bloggnettverk - Bloggerfy.

Data - Foto - Scanpix
Politikk

Eniro har inngått en avtale om å kjøpe opp Bloggerfy AB fra FameAds Sweden AB, opplyser selskapet i en pressemelding.Bloggerfy utvikler og driver salg av sponsede lenker og bannere som er tilsluttet nettverket i Sverige og Norge. Nettverket består i dag av cirka 65 000 registrerte bloggere i Sverige og 8 500 bloggere i Norge.Totalt har nettverket cirka 2,5 millioner unike besøkere per uke, hvorav cirka 1 million antas å øke trafikken til søketjenesten til Eniro, står det i pressemeldingen.Bloggerfy leverer relevante annonser for personer som i en blogg har oppdaget et produkt eller en tjeneste som de vill kjøpe. Ved å lenke direkte fra bloggen til annonsøren kommer brukeren fortere til et eventuelt kjøp, noe som skaper salgsmuligheter for Eniro sine kunder.- I dag setter bloggerne trender som fort speiler seg i bedriftens salg. Med Bloggerfy kan vi benytte kraften i bloggernes innflytelse på nye kjøpemønstre til en direkte fordel for Eniros kunder, uttaler Sara Kullgren, Direktør for produkt- og tjenesteutvikling i Eniro.Etter transaksjonen kontrollerer Eniro 51 prosent av Bloggerfy AB, de resterende 49 prosent kontrolleres av eierne til FameAds Sweden AB. Eniro betaler en kjøpesum på 0,5 MSEK. Oppkjøpet vil ha en positiv innvirkning på Eniros virksomhet og tilbud innen mobile medieprodukter på nett. Oppkjøpet forventes å bidra marginalt positivt til inntekter og resultat inneværende år, opplyser Eniro i pressemeldingen.FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK

Nyheter
Næringsliv