KjøpLogg inn

Lokker unge til havs for 6.mill

Offshore- og shippingbransjen bruker én uke og seks millioner for å vekke interessen til norske studenter.

Publisert 7. juni 2013 kl. 13.59
Oppdatert 17. des. 2013 klokken 01.35
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 110 ord
BI-studenter - Foto - Finansavisen

10 000 ungdommer var innom Ocean Talent Camp i Oslo denne uken. Arrangementet skal lokke flere ungdommer til shipping-, offshore-, og fiskeri- og skjømatnæringene, skriver Dn.Ocean Talent Camp-budsjettet er på rundt seks millioner kroner, og inkluderer et pedagogisk opplegg i for- og etterkant av arrangementet. Halvparten av midlene kommer fra eksterne bidragsytere, og den andre halvparten står Nor-Shipping og Norges Varemesse for.Blant de eksterne bidragsyterne har Nærings- og handelsdepartementet og Innovasjon Norge stått for 700.000 kroner.- I tillegg har alle utstillerne bidratt med betydelige midler og innsats med tanke på egne forberedelser og gjennomføringen av Ocean Talent Camp, sier Øyvind Michael Olsen som er kommunikasjonsansvarlig for arrangementet.FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK