Lise-Marie Vasbø begynner i If 1. desember. Hun har bred erfaring fra merkevarebygging og digitale produkter fra blant annet Aftenposten og Bonnier Media, opplyser If i en pressemelding.- Kommunikasjonen med nye og eksisterende forsikringskunder flytter seg mer og mer over til nettet og mobile plattformer. Vi ønsker å være i forkant av utviklingen, og ruster opp digitalt i hele selskapet, sier Mikael Hellman, nordisk markedsdirektør i If.- Med sin solide merkevarebakgrunn og erfaring med ulike digitale plattformer og produkter, vil Lise-Marie Vasbø ha en nøkkelrolle i vår digitale opprustning, sier Hellman.Vasbø kommer til If Skadeforsikring fra Bonnier Media og stillingen som markedsdirektør der. I Norge utgir Bonnier blant annet magasinene Costume, Tara og Bo Bedre. Vasbø har hatt ansvaret for markedsavdelingen og digital avdeling, og har vært i selskapet de seks siste årene.Tidligere har Vasbø blant annet vært markedsdirektør og salgsdirektør i Aftenposten.- En av kjerneverdiene til If er å være lett å nå og forstå. Flere og flere kjøper sin forsikring på nettet, og dette skal If fortsette å være god på. Når du kjøper forsikring gjennom If skal du oppleve at det er både enkelt og tydelig hva du får igjen som kunde, sier Lise-Marie Vasbø.- Jeg ser frem til å kunne være med på å forvalte og videreutvikle If-merkevarene videre, sier hun.Vasbø overtar som markedsdirektør for Norge i If Skadeforsikring etter Tove Skarsheim, som er blitt øverste leder for Ifs kundesentre for privatmarkedet her i landet.