<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kåret til Norges beste hotellkjede

Olav Thon kan si seg fornøyd med førsteplassen. Petter Stordalen følger hakk i hæl.

    Publisert 14. mai 2020 kl. 13.28
    Oppdatert 14. mai 2020 klokken 13.55
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 233 ord
    FORNØYD: – Topp service og utsøkt mat, og med elegant og glad design er vi blitt Norges beste hotellkjede, sier en Olav Thon. Foto: NTB Scanpix

    Norske forbrukere har talt gjennom Norsk Kundebarometers kåring 2020: Thon Hotels er hotellkjeden de er mest fornøyd med, ifølge en pressemelding.

    – Topp service og utsøkt mat, og med elegant og glad design er vi blitt Norges beste hotellkjede, sier en glad Olav Thon.

    Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI måler hvert år kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

    Første gang

    – Dette er første gang Thon Hotels topper listen for hotellbransjen - gratulerer så mye med fantastisk oppnådd resultat, sier Pål Silseth som er leder for Norsk Kundebarometer og høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI.

    Han mener dette er en tillitserklæring fra kunder om at Thon Hotels leverer god kvalitet og i henhold til kundenes forventninger. 

    – Kundetilfredshet er det beste prestasjonsmålet sett fra kundenes ståsted. Resultatene viser at retningen Thon Hotels har tatt de siste årene verdsettes av gjester, sier Silseth.

    Thon Hotels fikk en score på 75 poeng i kåringen, og ble dermed bransjevinner.

    Choice befinner seg på en god andreplass, tett på Thon Hotels, med en score på 74,5 poeng. Deretter følger Radisson Blu med 73,2 poeng, etterfulgt av Scandic, med 72,7 poeng.

    Hardest rammet

    Norsk reiseliv er den bransjen som er blant de hardest rammede av coronapandemien.

    – Nå satser vi på norske turister, og vil vise nordmenn på ferie i eget land at Thon Hotels leverer de beste hotellopplevelser, sier konsernsjefen.