LNG-smell for nybygg
Havila Kystruten sliter med høye LNG-kostnader og forsinkede leveringer av skip, som eies av et russiskkontrollert leasingselskap.
Publisert 29. mars 2022
Oppdatert 29. mars 2022Lesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 586 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F59218479.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3D6d26e9419266cf840c343fea2a4095b98f320c380f12245420a80dd1a9e85b72)
VENTER PÅ FLERE SKIP: Havila Kystrutens sjef Bent Martini (t.v.) og reder Per Sævik har fortsatt tre skip under utrustning på Tersan-verftet i Tyrkia. Ferdigstillelsestidspunktene er usikre, men rederiet håper at alle kan settes i trafikk Bergen-Kirkenes-Bergen før året er omme. Opprinnelig skulle rederiet hatt fire skip i trafikk i ruten fra januar i fjor. Foto: Havila Kystruten