Stadig færre rigger og offshore serviceskip
Det blir stadig færre offshore serviceskip og borerigger i den norske flåten, selv om det nå bestilles enkelte nybygg til havvind-industrien.
Publisert 3. des. 2020
Oppdatert 3. des. 2020Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 492 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F72806143.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3D5ba0d659fae78b6c0ebee77bdfa0cc244562fe1d6e3c83eb2595b85a7fd952cc)
FULL STOPP: Lenge levde mange av de norske skipsverftene godt på seriebygging av offshore serviceskip til norske og utenlandske rederier, men oljeprisfallet for seks år siden satte en bom for denne virksomheten. En serie store ankerhåndteringsbåter til danske Mærsk var den siste store ordren av denne typen for Kleven Verft i Ulsteinvik. Foto: Per Eide