Gaming Innovation Groups første kvartal

Spillselskapet legger frem tallene for første kvartal.

OPPTUR: Richard Brown, adm. direktør i Gaming Innovation. Foto: Gaming Innovation Group
Spill

Gaming Innovation Group har hatt en sterk start på året i enkelte segmenter.

Selskapet rapporterte tirsdag om at omsetningen i april i Platform Services økte med 35 prosent over snittet i første kvartal 2020 og 40 prosent over april i fjor.

– Coronaviruset har naturligvis påvirket oss til en viss grad, men den underliggende businessmodellen fungerer og gir resultater, sier Richard Brown, adm. direktør i Gaming Innovation Group, til Finansavisen.

Ekstrem vekst i casino

Brown forteller at 6 prosent av inntektene kommer fra e-sportsarrangementer og rundt 20 prosent fra medieinntekter.

– Disse sektorene i selskapet har merket en naturlig nedtur på grunn av coronakrisen. Vi vil derfor ikke gjøre nye oppkjøp fremover, sier Brown tirsdag.

– Hvor vil fokuset være?

– Vi jobber med å digitalisere casinoene og fokuserer på bedriften i seg selv. Casinoene holdes nå tilbake av kontrakter som ikke er helt i mål, men det jobber vi med, svarer Brown.

Aksjen får juling på børs og er i dag ned 12,30 prosent til 4,10 kroner, og kan kun vise til røde tall siden nyttår.

Brown ønsker ikke å kommentere aksjebevegelsene, men sier at fokuset vil være på firmaet og at han har stor tro på at de vil fortsette veksten fra de siste kvartalene videre inn i 2020 og 2021.

Reduserte kostnader

Selskapet har også redusert teknologikostnadene med 11 prosent på kvartalsbasis etter at migrasjonen av selskapets infrastruktur har begynt.

Spillselskapet forventer kostnadsbesparelser på omlag 400.000 euro i måneden for oddsspill etter at den pågående restruktureringen er ferdig.

– Kan det være aktuelt med tilbakekjøp av egne aksjer?

– Det har vært diskusjoner rundt dette i ledergruppen og er noe styret vurderer, sier Tore Formo, finansdirektør i Gaming Innovation Group.

Gaming Innovation Group har for øyeblikket 33 «brands» på selskapets plattform og seks «brands» i integrasjonsfase for lansering.

Gaming Innovation Group

(Mill. EUR)1. kv./201. kv./19
Driftsinntekter31,1432,42
Driftsresultat-2,88-2,46
Resultat før skatt-2,52-2,74
Resultat etter skatt-2,58
-2,87
gig
gaming innovation group
Nyheter
Spill
Børs