Setter stadig nye omsetningsrekorder

- Internett er favorittkanalen i de mest sentrale og viktigste målgrupper for annonsørene, mens vi ser at seer tallene raser i samme segment, sier Børge Vike Sandengen i INMA.

INMAs og Nettforum annonsestatistikk viser en samlet netto annonseomsetning på internett på 155 millioner i mai måned. Merkevareomsetningen isolert sett har rundet 500 millioner etter årets første fem måneder. Dette er en vekst på 31 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. INMAs og Nettforum annonsestatistikk viser en samlet netto annonseomsetning på internett på 155 millioner i mai måned. Merkevareomsetningen isolert sett har rundet 500 millioner etter årets første fem måneder. Dette er en vekst på 31 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. - Omsetningsrekord etter rekord viser at annonsørene er i ferd med å ta innover seg forbrukerens endrede mediemønster. Det er nå et ferdig debattert faktum at internett er favorittkanalen i de mest sentrale og viktigste målgrupper for annonsørene, sier Børge Vike Sandengen, leder av INMA (interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring).For rubrikkannonsene var den samlede veksten på 18 prosent i mai, mens stillingsmarkedet øker hele 40 prosent sammenlignet med mai i fjor.