Fortsatt annonsevekst på internett

Internett trosser nedgangstidene i annonsemarkedet.

Foto: Dell.no / Sverre Rørvik Nilsen
Teknologi

I september økte internettannonseringen med 2 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. For merkevareannonseringen var veksten på 3 prosent.Etter årets første ni måneder er det omsatt merkevareannonser for like i overkant av en milliard kroner, noe som innebærer en økning på 9 prosent sammenlignet med de ni første månedene i 2007.- Å øke annonseomsetningen i slike trange tider vi har nå om dagen, er utrolig bra. Dette viser at internett er en stabil mediekanal som når ut til massene på en unik måte, sier Geir Engen, fagsjef for digitale medier i MBL.Innenfor rubrikkmarkedet var det en vekst på 22 prosent for bil/motor, mens det var en nedgang på 15 prosent for eiendom. Totalt økte omsetningen av rubrikkannonser med 1,1 prosent i september, til 46 millioner kroner. Etter årets første ni måneder var veksten for rubrikk på 14 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.All time high hos Dagbladet.no-Dagbladet.no har aldri hatt høyere annonseomsetning enn september i år, sier adm. dir i DB Medialab, Stephan Granhaug.- Det vi spesielt har lyktes med den senere tiden er kampanjer for store merkevareannonsører og det nye L-formatet vårt, kombinert med at vi har hatt en god trafikkutvikling., sier GranhaugKilde: Pressemelding INMA/MBL-Nettforum

Nyheter
Teknologi