Verdens største treningssenterapp lanseres i Norge

– Vi ønsker å bli den største og beste leverandøren av treningstjenester, sier Norden-sjef Malin Torstensson i ClassPass.

SAMARBEID: Hittil har ClassPass inngått 50 samarbeidsavtaler i Norge, med blant andre Barry's Bootcamp og Myrens Sportssenter. Foto: ClassPass
Teknologi

På verdensbasis har ClassPass samlet 25.000 treningssentre på én plattform, og nå skal treningsappen lanseres i Norge.

– Det er fantastiske treningsmuligheter i Oslo og i resten av landet. ClassPass tilbyr frihet, variasjon og fleksibilitet ved å samarbeide med de beste treningssentrene for at medlemmene våre skal få mest mulig ut av treningen. Vi vil at alle skal ha muligheten til å prøve yoga på en mandag før de kanskje drar på CrossFit på tirsdag, sier Norden-sjef Malin Torstensson i ClassPass.

50 samarbeidspartnere

I Norge har ClassPass sikret over 50 samarbeidspartnere før lansering, men vil fortsette å utvide nettverket av treningssentre. Barry’s Bootcamp, Raw Yoga, CrossFit Christiania, Myrens Sportssenter og Dancespace Dans & Yoga er blant partnerne.

– Blir det aktuelt å inngå et samarbeid med SATS?

– Vi pleier aldri å kommentere spesifikke varemerker, men det finnes ingen samarbeidspartnere vi ønsker å utelukke. Vi jobber hele tiden med å ha de beste samarbeidspartnerne i appen. Ser man på Norden, finnes det enormt mange treningssentre som kan være samarbeidspartnere med oss, sier Torstensson.

Nå skal ClassPass lokke til seg treningsglade nordmenn ved å tilby en gratis prøveperiode på en måned.

SATSER: Norden-sjef Malin Torstensson i ClassPass har store ambisjoner for Norge. Foto: ClassPass

Kan overføre poeng

Konseptet til ClassPass innebærer at medlemmene får tilgang på gruppetimer gjennom en app. Det billigste medlemskapet koster 389 kroner, og hver gruppetime koster et bestemt antall «credits».

– Antallet poeng som kreves for en bestemt time, avhenger av beliggenheten, hvor populær timen er samt når på dagen den er. For treningssentrene vil det være en fordel å inngå et samarbeid med oss siden det er med på å fylle opp de mindre populære timene, sier hun.

Et kredittsystem gjør at medlemmer kan endre på medlemskapet for hver måned, slik at man selv kan tilpasse det etter treningslyst, tid og motivasjon.

– Deler av poengene kan overføres fra måned til måned dersom de ikke brukes, og det er mulig å fylle på med flere poeng om ønskelig, sier Torstensson.

Trenden i ryggen

ClassPass-sjefen tror at forbrukeradferden med økt bruk av telefon vil være overførbart til trening.

– Når man kan velge hvilken serie man skal se på Netflix, er det naturlig at samme prinsipp gjelder innen trening. Folk flest har en veldig hektisk hverdag med jobb og familie, og gjennom vår app får man større grad av fleksibilitet, sier hun.

ClassPass har sitt hovedkontor i New York og ble lansert i 2013 av grunnlegger Payal Kadakia.

– Ser man på det nordiske markedet, er befolkningen veldig opptatt av livsstil og trening. Det er et enormt marked. Hos ClassPass ønsker vi å lansere vårt treningsmedlemskap på tvers av Europa for å gi alle tilgang til en variert og sunn livsstil, sier Torstensson.

– Hvor store ønsker dere å bli?

– Vi ønsker å bli den største og beste leverandøren av treningstjenester, sier hun.