<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Starter kommersialisering med betalingskortpartner

Zwipe og Tag Systems tar forholdet til en ny fase.

    Publisert 2. mars 2021 kl. 13.06
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 151 ord
    KOMMERSIELL FASE: For Zwipe og adm. direktør André Løvestam. Foto: Iván Kverme

     

    Betalingskortleverandøren Tag Systems har besluttet å ta samarbeidet med det Euronext Growth-noterte biometriselskapet Zwipe et skritt videre.

    Betalingskortsamarbeidet har pågått siden 2019. Den neste fasen innebærer å levere nye, avanserte biometriske betalingskort til utstedere i Europa og Nord-Amerika, og partene er kommet til enighet om en felles plan for salg og markedsføring av disse kortene.

    Disse vil være basert på Zwipe-plattformen Zwipe Pay ONE, og Tag Systems har nå gjort en mindre bestilling av denne. I forbindelse med det tettere samarbeidet vil Tag Systems dessuten promotere Zwipe-plattformen overfor utstedere og partnere i Europa og USA.

    – Samarbeidet vårt går nå over i en kommersiell fase, der vi vil skalere virksomheten vår gjennom pilotprosjekter fra sensommeren 2021 og markedslanseringer mot slutten av året, sier Zwipe-sjef André Løvestam i meldingen.

    Tag Systems inngår i østerrikske Austriacard Group, som forsyner markeder i Europa, Midtøsten og USA med 100 millioner betalingskort hvert år.