Tar opp kampen med Clubhouse etter nytt oppkjøp

Selskapet er imidlertid ikke alene om å ta opp kampen med den eksklusive plattformen.

Publisert 30. mars 2021 kl. 20.52
Oppdatert 30. mars 2021 klokken 20.53
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 122 ord
GJØR OPPKJØP: Spotify kjøper opp Clubhouse-rival Betty Labs. Foto: DON EMMERT

Clubhouse har skapt både debatt og interesse med den eksklusive plattformen der brukere kan diskutere og snakke sammen i virtuelle rom. Nå tar Spotify opp kampen med selskapet, etter oppkjøpet av Betty Labs. 

Betty Labs står bak det sosiale mediet Locker Room som primært er rettet mot direktespilte lydsamtaler om sport. Spotify skriver i pressemeldingen at de sikter på å ekspandere Locker Room til å gi en «forbedret direktespilt lydopplevelse». 

Selskapet har ikke gitt informasjon om detaljene bak oppkjøpet av Betty Labs. 

Spotify er imidlertid ikke de eneste som ønsker å ta opp kampen med Clubhouse. CNBC skriver at teknologigigantene Twitter, Facebook og Microsoft planlegger å lansere nye tjenester for å komme inn i det aktuelle markedet. 

Spotify-aksjen stiger i skrivende stund 0,9 prosent på New York-børsen.