Xplora samarbeider med UNICEF
Samtidig opplyser selskapet om salg av 350.000 smartklokker siden etablering.
Publisert 14. apr. 2021 kl. 07.53
Oppdatert 14. apr. 2021 klokken 09.17Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 99 ord
Xplora Technologies har inngått et partnerskap med UNICEF USA for støtte av sistnevntes Kid Power-program, går det frem av en børsmelding.
Ved å være aktive og fullføre trinn på sin smartklokke eller en gratis mobilapp, vil barn utløse to typer «impact»: måltider for familier lokalt og vanntabletter for barn og familier verden over.
Samarbeidet er ifølge meldingen i tråd med Xploras visjon om å gi barn en trygg introduksjon til det digitale livet, og å oppmuntre en bedre balanse mellom skjermtid og fysisk aktivitet.
Xplora skriver videre at selskapet siden etableringen har solgt totalt 350.000 smartklokker for barn.