Økte ordreinngangen med 221 prosent – hever guidingen

Sjakkselskapet Play Magnus leverte solid vekst i første kvartal og hever guidingen. 

RESULTAT: Play Magnus legger frem tallene for første kvartal. Her Espen Agdestein (f.v.), Magnus Carlsen, Anders Brandt og Øivind Amundsen ved børsnoteringen. Foto: Play Magnus
Teknologi

 

SE DIREKTE webcast fra kvartalspresentasjonen kl. 8:00

Play Magnus økte driftsinntektene til 4,6 millioner dollar i første kvartal, mot 1,1 millioner i samme periode i fjor. Driftsresultatet ble noe svakere og endte på minus 3,9 millioner dollar, mot et tap på 2,0 millioner i samme periode i fjor. 

Økningen i driftsinntektene ble drevet av 113 prosents vekst i antall betalende brukere, 50 prosents vekst i inntekt per betalende bruker i tillegg til et sterkt bidrag fra Meltwater Champions Chess Tour-partneravtaler.

Ordreinngangen økte med 221 prosent, sammenlignet med samme periode i fjor, til 5,3 millioner dollar.

Resultatet før skatt endte med et underskudd på 4,2 millioner dollar, mot et tap på 2,3 millioner dollar i fjorårets første kvartal. 

I første kvartal 2021 hadde Play Magnus Group i gjennomsnitt 58.700 betalende brukere, opp fra 27.600 i samme periode i fjor. Gjennomsnittlig inntekt per betalende bruker var 17,6 dollar, opp fra 11,7 dollar i første kvartal 2020.

Play Magnus Group øker guidingen for ordreinngang i 2021 til 21-23 millioner dollar. Den forrige guidingen for 2021 var 19-21 millioner dollar, og ble hevet fra 14-16 millioner dollar etter fjerde kvartal i fjor. Økningen er delvis grunnet oppkjøp av selskaper, men også fra e-læring og Tour-partneravtaler. Selskapet opprettholder ambisjonen om årlig ordreinngang på mer enn 60 millioner dollar i 2025.

Play Magnus

(Mill. USD)1. kv./211. kv./20
Driftsinntekter4,61,1
Driftsresultat-3,9-2,0
Resultat før skatt-4,2-2,3
Resultat etter skatt-4,2-2,3