<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Meltwater inngår samarbeid med WHO og HBO

Meltwater har økt antallet premiumklienter med 43 klienter.

    Publisert 8. juli 2021 kl. 09.03
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 118 ord
    FORNØYD: Jørn Lyseggen, gründer og arbeidende styreleder i Meltwater. Foto: Bård Gudim

    Navn som WHO, HBO og Ralph Lauren gikk i juni inn i Meltwater sitt segment for premiumklienter, i følge en melding. I løpet av måneden har programvareselskapet som utvikler kommunikasjons- og markedssystemer sitt premiumsegment vokst med 43 selskaper.

    De nye premiumkundene fører til en nettovekst i de årlige faste inntektene (ARR) med 2,2 millioner dollar – tilsvarende 19,29 millioner kroner – siden mai. Så langt i år har premiumsegmentet vokst med 20 prosent.

    I desember 2020 ble selskapet notert på Euronext Growth. Rundt 19 år etter at Jørn Lyseggen startet opp selskapet i et skur på Tjuvholmen sier fasiten følgende: Meltwater har over 28.000 kunder fra Coca Cola til Vatikanet i Roma, 1.700 ansatte og ARR på 357 millioner dollar, tilsvarende 3 milliarder kroner.