Opptur for Meltwaters premium-segment

I september vokste årlig gjentagende inntekter fra storkundesegmentet med 6,6 millioner dollar fra samme måned i fjor. Det er den sterkeste måneden noensinne. 

Publisert 7. okt. 2021 kl. 07.29
Oppdatert 7. okt. 2021 klokken 13.44
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 149 ord
OPPTUR: Meltwater-gründer Jørn Lyseggen kan se tilbake på en sterk måned for selskapet.  Foto: Iván Kverme

 

Meltwater vokste storkundesegmentet med 91 kunder, noe som representerer en vekst i årlige gjentagende inntekter (ARR) for storkundesegmentet (Premium Clients) på 6,6 millioner dollar i september på månedsbasis. 

Det tilsvarer en vekst på 34 prosent, og er den sterkeste måneden noensinne for segmentet. 

– Når dette segmentet vokser og utgjør en stadig større andel av våre inntekter, så løftes både lønnsomhet og topplinje, sier IR-direktør Geir Aase, som forteller at en storkunde gir mer enn 25.000 dollar i årlig gjentakende inntekter

Storkundesegmentet utgjorde 47 prosent av Meltwaters totale abonnementsinntekter i andre kvartal, opp fra 41 prosent i andre kvartal 2020.

Nye kunder

I perioden fikk Meltwater inn kunder i premiumsegmentet som Zalando, Colgate-Palmolive, U.S. Department of Commerce, Faraday Future, Callaway Golf og Nestlé.

I tillegg tok eksisterende kunder steget opp i storkundesegmentet i august, blant andre: Vodacom Group, United States Golf Association, DNV Maritime, CloudFlare, Gunnebo, Renewable Energy Corporation (REC) og SMBC Sumitomo Mitsui Banking Corporation.