<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Apple-effekt utløste krakk

Apple-endringer i «privacy policy» slår inn på annonseinntektene.

    Publisert 22. okt. 2021 kl. 07.15
    Oppdatert 22. okt. 2021 klokken 07.18
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 135 ord
    KRAKKET: Snap falt 22 prosent i etterhandelen på Wall Street torsdag. Foto: Dreamstime

    Snap la etter stengetid på Wall Street fredag frem sin rapport for tredje kvartal.

    Rapporten viste et resultat pr. aksje på 17 cent og inntekter på 1,07 milliarder dollar, mot ventet en inntjening på 8 cent pr. aksje av inntekter på 1,07 milliarder dollar.

    Gjennomsnittsinntekten pr. bruker (ARPU) kom inn på 3,49 dollar, mot 3,67 dollar pr. StreetAccount

    Wall Street var ikke nådig i sin reaksjon, og sendte aksjen ned 22 prosent i etterhandelen. Konsernsjef Evan Spiegel erkjenner at Apples endringer i «privacy policy» tidligere i år har påvirket Snaps annonsevirksomhet mer enn ventet.

    Spiegel var positiv til endringene da de kom, men advarte samtidig om at de utgjorde en risiko for inntjeningen i fjerde kvartal.

    Investorene frykter nå at Apple-effekten også vil påvirke tallene hos Facebook og Twitter, og sendte disse aksjene ned nesten 7 prosent i etterhandelen. 

    Rapporten her.