<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Elop-datter landet SpareBank 1-SR-avtale

Simplifai skal håndtere 300.000 eposter i året for sparebanken, samtidig som de inngår partnerskap for å finne nye fintech-løsninger. 

    Publisert 23. mai 2022 kl. 10.04
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 117 ord
    LANDET AVTALE: Bård Myrstad, adm. direktør i Simplfai. FOTO; Elop

    ELOP      

    Simplifai, et datterselskap av Elop, har inngått en strategisk 3-års innovasjonspartnerskap med Sparebank 1 SR-Bank, i tillegg vil Simplifais Emailbot-løsninger, ha ansvaret for å håndtere e-posthenvendelser til både person- og bedriftskundesentre. 

    «Innovasjonspartnerskapet innebærer at vi vil jobbe sammen for å videreutvikle løsningene, undersøke nye applikasjoner og nye bruksområder innenfor Sparebank 1-gruppen og for å skape bedre og mer effektive automatiseringsløsninger for banksektoren,» sier adm. direktør i Simplifai, Bård Myrstad.

    Sparebank 1 SR-Bank var tidig ute med å prøve kunstig intelligens og prøver å være en fintech-innovatør, ifølge Glenn Sæther, konserndirektør for teknologi, utvikling og forretningsprosesser.

    «SR-Bank jobber kontinuerlig med å effektivisere interne prosesser for å skape bedre kundeopplevelser. Vi ser et stort potensial for effektivisering av backoffice-drift gjennom samarbeidet med Simplifai,» sier Sæther.