<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Amedia kjøper seg inn i fotballquiz

Mediekonsernet har kjøpt seg inn på eiersiden i FC Quiz.

Publisert 14. sep. 2022
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 170 ord
Article lead
lead
NYE AKSJONÆRER: Gründerne Frode Lia (t.v), Jonas Feiring, Petter Veland og Jonas Giæver sammen med Shubam Mehra og Henrik Glasø Skifjeld i FC Quiz. Helge Birkelund, direktør Sportsutvikling i Amedia og styremedlem i FC Quiz helt til høyre. Amedia
NYE AKSJONÆRER: Gründerne Frode Lia (t.v), Jonas Feiring, Petter Veland og Jonas Giæver sammen med Shubam Mehra og Henrik Glasø Skifjeld i FC Quiz. Helge Birkelund, direktør Sportsutvikling i Amedia og styremedlem i FC Quiz helt til høyre. Amedia

– Amedia ser etter aktører som er i randsonen til vår kjernevirksomhet, hvor vi kan tilføre en industriell verdi og hvor potensialet for fremtidig vekst er stort. FC Quiz treffer godt på disse kriteriene, sier Amedias direktør for strategi og vekst, Ole-Martin Brekke.

Mediekonsernet sier de ser store utviklingsmuligheter med FC Quiz blant annet når de neste år skal vise Obos-ligaen. FC Quiz er en app der man kan konkurrere mot seg selv og venner.

– Amedia er en perfekt partner for oss. Gjennom sin satsing på lokalfotball over hele Norge vil Amedia være en god match for vår ambisjon om å bygge et suksesscase her hjemme før vi skalerer for flere internasjonale brukere. Løsningen er under utvikling, og vil bli lansert for et større marked i løpet av 2023, sier Frode Lia, gründer og daglig leder i FC Quiz.

Amedia har en eierandel på 10 prosent, og sier de bestemte seg for å gå inn i selskapet da de nylig inviterte nye aksjonærer inn. FC Quiz eies ellers 77 prosent av gründerene.