Reklamebyråene Ernö og Futatsu blir til Atyp

HAR FUNNET IHOP: Trond Vestengen (f.v.), Dagmar Kollstrøm –begge fra Ernö – og Hågen Pettersen fra Futatsu blir de største eierne i Atyp. Foto: Atyp

Reklamebyråene Ernö og Futatsu slår seg sammen og blir til Atyp. Det nye byrået vil ha en byråinntekt på rundt 50 millioner kroner.

Både Reklamebyrået Ernö og Futatsu så dagens lys i 2006. Nå har de to byråene funnet det hensiktsmessig å slå seg sammen til ett. Navnet på det nye byrået er Atyp.

– Sammen skal vi levere på annonsørenes behov for tettere integrasjon mellom strategi, kreativitet, media og teknologi, uttaler Hågen Pettersen.

Han kommer fra stillingen som daglig leder i Futatsu, og får tilsvarende tittel i Atyp. Daglig leder i Ernö, Stian Giskeødegård, går samtidig inn i en stilling med ansvar for tjeneste- og forretningsutvikling i det nye byrået.

– Størrelse er viktigere nå

Atyp vil fra start ha ha en byråinntekt på rundt 50 millioner kroner og rundt 45 ansatte. De skal jobbe med kunder som Gjensidige, Mercedes-Benz, Color Line, Discovery Networks Norway, Skeidar, Fjordland og Thon Hotels.

– Størrelse er kanskje viktigere nå enn da vi startet Ernö. I dag ønsker kundene både mer bredde og dybde hos byrået sitt, sier Dagmar Kollstrøm, som startet Ernö sammen med Trond Vestengen.

De største eierne i Atyp er Hågen Pettersen (20 prosent), det kreative teamet Dagmar Kollstrøm og Trond Vestengen (17 prosent hver) og COO Sonja Njølstad (13,5 prosent).


Les også