Musikkstrømmetjenesten hadde ved utgangen av kvartalet 299 millioner aktive brukere, en økning på 13 millioner fra første kvartal dette året og en oppgang på 67 millioner fra andre kvartal i fjor. Selskapet guider 328-348 millioner brukere ved utgangen av året.
Spotify har flest abonnenter i Europa og Nord-Amerika. Veksten har den siste tiden vært særlig stor i Nord-Amerika, men selskapet tiltrekker seg også flere og flere abonnenter fra Latin-Amerika.
Antallet betalende abonnenter økte fra 130 til 138 millioner fra første til andre kvartal i år. Ved slutten av året ser Spotify 153 millioner betalende abonnenter.
Spotify hadde totale inntekter på 1,9 milliarder euro, en økning på 2 prosent fra første kvartal i år og en oppgang på 9 prosent fra andre kvartal i 2019. Selskapet guider en omsetning på 1,85-2,05 milliarder euro i tredje kvartal og 2,05-2,25 milliarder euro for fjerde kvartal.
Resultat etter skatt ble minus 356 millioner euro, mot pluss én million euro i andre kvartal dette året og minus 76 millioner euro i andre kvartal sist år. Resultat pr. aksje ble –1,91 euro, en forverring av –0,42 euro i andre kvartal sist år.
Driftskostnadene økte betydelig med 48 prosent fra andre kvartal 2019, og kom inn på hele 646 millioner euro. Annonseinntektene falt med 21 prosent i andre kvartal mot fjoråret.