<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Nye elsparkesykler til Norge – lokker med laveste pris

På sikt vil Bolt også se på muligheten for å lansere sine drosjetjenester her til lands.

Publisert 12. juni 2020
Oppdatert 12. juni 2020
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 242 ord
Article lead
lead
NY AKTØR: Estiske Bolt inntar Norge, i første omgang med elsparkesykler, men senere også kanskje med drosjer. Illustrasjonsfoto: NTB Scanpix
NY AKTØR: Estiske Bolt inntar Norge, i første omgang med elsparkesykler, men senere også kanskje med drosjer. Illustrasjonsfoto: NTB Scanpix

Bolt har i dag lansert sine elektriske sparkesykler i Norge. Fra før opererer det estiske transportplattformselskapet i mer enn 150 byer rundt om i verden, innen både sparkesykler, skysstjenester og matlevering.

– Selv om det ikke skorter på aktører i markedet, mener vi det er mulig å kutte kostnadene ytterligere for kundene, sier regionsjef for Bolt i Nord-Europa, Nils Wijkmark, i en pressemelding.

KLARE FOR NORGE: Bolts elsparkesykler. Foto: Bolt

Lokker med laveste pris

Han mener det norske markedet, tross fremveksten av mange aktører på elsparkesykkelområdet, har forbedringspotensial.

– Takket være vår driftseffektivitet er vi i stand til å gi disse besparelsene videre til kundene våre uten å ofre kvalitet på noen måte, legger han til.

For å kapre norske kunder vil Bolt ta lavere betalt enn alle andre. Selskapet mener det har markedets billigste pris med en minuttpris på 2,50 kroner. Oppstartsprisen blir 5 kroner.

Selskapet vil heller ikke stille noe minstekrav om hvor lenge brukerne skal benytte seg av deres sparkesykler. Dessuten ser det på muligheten for å tilby elektriske sparkesykler også utenfor sentrumskjernen, i form av økt rekkevidde.

Drosje på trappene?

I andre markeder tilbyr Bolt også drosjetjenester.

På sikt kan det bli aktuelt å lansere dette også i Norge.

– Planen er å lansere dette i Norge så fort den nye drosjeloven trer i kraft, men vi avventer selvsagt til de norske myndighetene har funnet en tilfredsstillende løsning for dette, sier Wijkmark i Bolt i meldingen.