Los Tacos vil øke taco-salget med billig øl

Hurtigmatkjeden Los Tacos har ikke vokst så raskt som de planla. Nå vil de dumpe ølprisen for å selge flere burritoer. 

BILLIG ØL: Los Tacos satser på å selge mer taco med billig øl.  Illustrasjonsfoto: Iván Kverme Foto: Ivan Kverme

Siden oppstarten i 2014 har Los Tacos etablert åtte utsalgssteder i landets største byer. 

I utgangspunktet var målet å ha startet 12 restauranter i innen 2019. Men gründer og daglig leder Brian Kovary sier til E24 at det har vært vanskelig å finne riktige lokaler. 

For å bøte på den langsomme veksten vil kjeden nå øke salget av taco ved å dumpe prisen på øl til 39 kroner på dagtid. Når klokken passerer ni om kvelden vil prisen skrus opp igjen. 

– Vi tjener ikke noe penger på ølsalget, men vi har gode marginer på maten og det er jo det som er vårt hovedfokus, sier Kovary til E24. 

I løpet av året venter kjeden å selge burritoer for 40 millioner kroner.