Hva med en lekedrage til nesten 100.000 kroner?
Det er lett å kjede seg i en pandemi, og du får fort det for deg at du skal gjøre ting du aldri ville tenkt før. Som å pusle puslespill, eller kjøpe drager til nesten 100.000 kroner.
Det er ikke måte på hvor mye som blir spennende, når det ikke er mulig å gjøre noe. Pandemiens havarikommisjon vil antagelig finne at salget av strikkevarer, hobbyartikler fra fordums tider og puslespill plutselig ble brennaktuelt. Og fremtidens finn.no-annonser vil bugne av alt fra treningsutstyr til alskens kjøkkenartikler kjøpt i rødvinsmarinert kjedsomhet.
Men, det er fremdeles pandemi, så hvorfor ikke være desperat litt til. Og hvem har ikke flydd litt drage i barndommen? Løpt frustrert rundt og forsøkt å dra en papirfirkant med slør opp i været, bare for å enten dra den aggressivt mot grusen eller få den opp i været og fast i et tre.
Men om du lar kidsa i huset fly den nyeste dragen Louis Vuitton har fått det for seg at de skal lansere, det er vel mer usikkert.
Moro til 90.000
Dragen er selvsagt drapert i motehusets velkjente LV-logo, på brun bakgrunn. Og for all del, det er en fin drage. Spørsmålet er likevel hvem som er målgruppen for en motehus-drage til 10.400 dollar. Altså nesten 90.000 kroner, eller tilsvarende en åtte år gammel VW Passat, kan kan du altså løpe rundt i parken og banne høylydt mens du forsøker å få luft under vingene.
Du skal iallefall ha nerver av stål, for selv et såpass odd produkt er selvsagt vellaget. Alt ligger i detaljene, og her er det altså snakk om en superlett nylondrage, drapert i en håndsydd bærebag med monogram og bæresele.
Dragen skal være en del av motehusets nye kreative direktør for herresiden, Virgin Abloh. I tillegg til dragen har han også lansert en sovepose og andre produkter som skal gjøre deg obs på at Louis Vittou også er et merket for de sporty.