<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
avatar

Bjørn Henning Grandal

Mine siste artikler
Fosser fra konkurrentene
RCL tjente hele 360 millioner dollar i første kvartal. På børsen fosser cruiserederiet i fra de største konkurrentene, Carnival og Norwegian Cruise Line.
Volumsmell for Höegh Autoliners
Store volumreduksjoner sendte resultatet til Höegh Autoliners kraftig ned i første kvartal. Analytikerne er ikke overrasket og på børsen gikk aksjen i været.
Resultatnedtur for Höegh Autoliners
Höegh Autoliners tjener fortsatt solid med penger, men klarte denne gangen ikke å slå rekordresultatet på 197,4 millioner dollar fra fjerde kvartal i fjor.
Spår shippingaksjer opp 40 prosent
ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen ser videre opptur i shippingmarkedet for LPG og spår både to aksjer opp nye 40 prosent.
Mer å gå på for Frontline
Frontline-aksjen har steget med 28 prosent så langt i år og prises nå med en premie på 15 prosent målt mot verdijustert egenkapital. Aksjen er fortsatt attraktiv, mener Clarksons.
– Vil ikke ha flere Wallenius Wilhelmsen-skip
– Det er opplagt at markedet ikke ønsker seg at Wallenius Wilhelmsen bestiller flere nybygg nå, sier ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen.
Ekstrem Frontline-oppgang
Ingenting varer evig og aller minst i tank. De seneste tre årene har imidlertid tankaksjene ridd på en ekstrem oppgangsbølge, og tungvekteren Frontline er opp rundt 400 prosent siden mars i 2021.
– Tar tid å få opp handelsvolumene
Flere shippingselskaper på Oslo Børs følger etter Flex LNG og søker direktenotering i USA for å bedre kapitaltilgangen. Adm. direktør Øystein Kalleklev i Flex LNG tror selskapene må smøre seg med tålmodighet.
Jakter på utbyttesultne investorer
BW LPG går nå på børs i New York med store forhåpninger om at aksjekursen vil gå ytterligere i været.
Har tjent 11 milliarder på kursoppgang og utbytter
Stolt-Nielsen-familiens aksjer i kjemikalietankrederiet var verdt knappe 4 milliarder kroner for tre år siden. Nå er rederiet en pengemaskin og aksjene verdt 14 milliarder.