<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
avatar

Ivar Engerud

Mine siste artikler
Historien om da Ferrari kom til Norge
I dag er ikke Ferrari noe sjeldent syn i Norge. Det var helt annerledes for nøyaktig 30 år siden da Norge fikk sin første Ferrari-forhandler.
Klar tale fra Stellantis-sjefen om elbilfemtiden
Stellantis-sjef Carlos Tavares er en av industriens mektigste og tar ofte bladet fra munnen: - Elbilene må bli lettere skal de ha en fremtid.
Norske Vilhelm fikk stor oppgave av Rolls-Royce: Nå kommer de for salg
Norske Vilhelm Koren fornyet formspråket til Bentley og Rolls-Royce inn på 1960-tallet. Nå selges hele fire av hans perler på RM Sotheby’s Monaco-auksjon.
Tidenes Koenigsegg-samling
Programmet på «The Aurora» i Båstad begynner å falle på plass. Verdens største samling av Koenigsegg-biler blir en av hovedattraksjonene.
Derfor selges luksussamlingen bit for bit
Når Peter Mullins samling av franske luksusbiler skal avvikles, må det fordeles over en rekke auksjoner. Markedet tåler ikke at alle kommer ut på en gang.
Bilparadis i alpene
ST. MORITZ, SVEITS: Det ble ikke noen spektakulær kjøring med klassiske biler på St. Moritzersee i år, men det var nok spennende å titte på for en bilentusiast likevel.
Over 600 km rekkevidde, men prisen er slett ikke dum
MÁLAGA, SPANIA: Renault har vandret i mørket i det norske personbilmarkedet siden Zoe hadde gjort fra seg ved inngangen til 2020-tallet. Med lansering av Scenic ser det betydelig lysere ut.
Hadde sultaner, emirer og verdens rikeste på kundelisten – så gikk det galt
HEIMERDINGEN, TYSKLAND: I 40 år hadde han sultaner, emirer og verdens rikeste som kunder. Hvordan kunne det gå så galt for verdens fremste Mercedes-Benz 300 SL-ekspert?
Kakse-show endte i fiasko
ST. MORITZ, SVEITS: «THE ICE» er et herlig unntak fra klassiske bilutstillinger på grønt gress, men i år knuste værgudene drømmen med 70 centimeter snø på 24 timer.
FAs veteranbilekspert: – Økonomisk mareritt
VILLA D’ESTE, ITALIA: Den unge amerikansk ingeniøren Milt Brown virkeliggjorde drømmen om å produsere sin egen sportsbil med italienske karosserier. Økonomisk var Apollo GT et mareritt.